Antwoorden op veel gestelde Taxi vragen

Ondanks dat we proberen om u zo compleet mogelijk te informeren, kan het zijn dat u nog een aantal vragen heeft. U kunt deze stellen aan één van onze medewerkers, welke u graag te woord staan. We hebben echter al een groot aantal veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet, met de daarbij behorende antwoorden. Staat uw vraag er niet bij, dan graag van u, via onze contactpagina..


  • De voordelen om hier uw luchthaven Cruise Terminal Service bij ons te bestellen.
  • De nadelen om zo maar ergens in een luchthaven Cruise Terminal Taxi te stappen.
  • Hoeveel kosten mijn taxirit?
  • Ik kan de bestelling formulier niet invullen?
  • Internationaal of euro.pese vlucht hoe lang voor te voren op Schiphol?
  • Hoe bestelde u een taxi en uw ritprijs berekennen?
  • Hoe kunt u afrekenen?
  • Waar vind ik mijn taxi op een luchthaven of Cruise Terminal?
  • Ik heb geen bevestiging gehad?
  • Ik heb geen planning gehad?
  • Hoe kan ik mijn rit annuleren?
  • Kan ik mijn dier(en) meenemen?
  • Mijn vlucht heeft een vertragen en nu?
  • Heb ik een privé taxi of een deel taxi?
  • Hoe kan ik een taxi voor iemand anders bestellen?
  • Wat is jullie contactadres?
  • Hoe boek ik een VIP(Very Important Person)taxi service?
  • Onderweg meer mensen ophalen met de taxi, vrienden, familie etc.
  • Kinderzitjes niet verplicht in taxi
  • Alle overige vragen?

  • De voordelen om hier uw luchthaven Cruise Terminal Service bij ons te bestellen.

    Voor u even de voordelen op een rijtje, waarom u de taxi beter online kunt reserveren.
    1. Vaste lage prijs 24/7, en tot de helft goedkoper op alle u airport en cruise terminal ritten.
    1a. Wij biedenn u de beste service aan.
    1b. Veilig en comfortable rijen.
    1c. Flexibeel en het gaat ons over je veiligheid, welzijn en welbevind.
    2. Makkelijk thuis achter de computer de luchthaven Cruise Terminal Service bestellen.
    2a. Makkelijk onderweg met uw mobile apparaten met een Internet aansluiten de luchthaven Cruise Terminal Service kunt bestellen.
    3. Zekerheid dat het een nette auto met chauffeurs is.
    4. Terugkerende bedrijven kunnen op rekening rijden.
    5. U kunt de luchthaven Cruise Terminal Taxi bij ons kosteloos annuleren, indien wij nog geen kosten hebben gemaakt.
    6. U kunt vooruit betalen, of contant bij de chauffeur, of per creditcard.
    7. Luchthaven Cruise Terminal Pick-up service. (Wij wachten en vinden u wel)
    8. Vervoer van groepen, kinderfeestjes etc.
    9. Mocht u iets in de taxi vergeten dan kunt u onze centrale bellen.
    10. Sinds 2011 ervaring in luchthaven Cruise Terminal Service, wij bieden zekerheid en vertrouwen.

    De nadelen om zo maar ergens in een luchthaven Cruise Terminal Taxi te stappen.

    Natuurlijk willen wij graag dat u bij ons de luchthaven Cruise Terminal Service besteld.
    We laten nog even zien wat de nadelen zijn als u zomaar ergens een taxi naar luchthaven
    Cruise Terminal of overige plaatsen neemt.
    1. U betaald de rit middels een taximeter. Dus tot 60% meer!
    2. Vergeet u iets in een vreemde taxi, dan bent u het misschien echt kwijt.
    3. Risico tot omrijden of Speedy Gonzales chauffeurs.
    4. Een taxibus op een taxistandplaats vinden zal moeilijk worden.
    5. U betaald een duur taxibus tarief als u zomaar in stapt zodra prijs afspraken.
    6. Geen mogelijkheid tot op rekening rijden.

    Hoeveel kosten mijn taxirit?

    Op ons websites staat ritprijs per locatie vermeld. De tarieven voor vervoer naar of van luchthaven, Cruise Terminal of overige bestemmingen kunt u op een aantal pagina berekenen, door middel van uw postcode in te voeren. Onze taxi tarieven voor een luchthaven, Cruise Terminal of overige bestemmingen staan vast en gelden 24 uur per dag 7 dagen in de week. Wij bieden u lagere tarieven aan dan reguliere taxibedrijven. Hoe verder u met ons reist hoe lager het tarief per gereden kilometer ligt. Voor alle overige ritten taximeter is voor toepassing. Nachtelijke uren of op straat kan geen spraak van prijsafspraak.

    Ik kan de bestelling formulier niet invullen?

    Wegens error meldingen is het soms onmogelijk om ons bestelling formulier in te vullen, bel of schrijfetelijk maakt u gebruikt van het contact formulier.

    Internationaal of euro.pese vlucht hoe lang voor te voren op Schiphol?

    Als u bij ons Luchthaven Cruise Terminal vervoer naar de luchthaven of Cruise Terminal bestelt kunt u zelf beslissen hoe laat u wilt worden opgehaald door de taxi. Tijdens het bestellen op de website kunt u eenvoudig de vertrektijd van huis ingeven. Als u een euro.pese vlucht heeft moet u rekening houden dat de luchtvaartmaatschappijen graag willen dat u twee uur van te voren op Schiphol aanwezig bent. Vliegt u internationaal zoals America, dan staat er drie uur voor. Tel hierbij de reistijd op en houdt rekening met eventuele files onderweg. Mocht u wel de Taxi alvast bij ons willen bestellen terwijl u nog geen ticket heeft, dat kunt u even een fictieve tijd invullen, en ons later even de juiste tijd doorgeven.

    Hoe besteld u een taxi en uw ritprijs berekennen?

    Het bestellen naar of van de luchthaven Schiphol Cruise Terminal taxi is in principe heel envoudig. U vult online het formulier in, wij bepalen gezamenlijk uw vaste ritprijs. Wij bevestigen uw taxirit, en uw planning bekend maken. Als u met uw vlucht of scheep op een luchthaven of een cruise terminal aankomt en u wilt graag een taxi naar uw bestemming bestellen, dan hebben wij alle gegevens van de vlucht nodig, zoals aankomst data en tijd en het juiste vluchtnummer. Let u goed op dat u de juiste gegevens aan ons doorgeeft. Het komt namelijk voor dat mensen de vertrekdatum doorgeven op bijvoorbeeld 10 april om 23:00 uur terwijl ze op een luchthaven of een cruise terminal aankomen op 11 april om 04:00 uur. Het is dus erg belangrijk dat de gegevens juist verstrekt worden. Een andere vaak voorkomende fout is dat het vluchtnummer van de heenreis wordt doorgegeven i.p.v. de terugreis. Als er geen ritprijs vermeld wordt vanaf u vertrekt naar bestemming adres, vult u allereerst uw postcode of straat en huis nummer in om uw ritprijs te berekenen. Dus de postcode of adres waar vandaan de taxi vertrekt zoals huis, station, hotel congres centrum etc. Mocht u een taxi vanaf luchthaven Schiphol Cruise Terminal naar een adres nodig hebben dan vult u ook daar gewoon dezelfde postcode of adres in van u huis, station, hotel etc.

    Hoe kunt u afrekenen?

    Als u een retourrit heeft besteld rekent u per rit af met de taxichauffeur. Een enkele reis rekent u gewoon af bij aankomst op de bestemming. Afrekenen kan contant, per creditcard(Paypal) of vooruit betaling per bank. Bedrijven kunnen bij ons op rekening rijden.

    Waar vind ik mijn taxi op een luchthaven of Cruise Terminal?

    Bij u aankomt op luchthaven of Cruise Terminal wordt van u verwacht om direct na landing onze taxichauffeur te bellen of sms om met u af te spreken. Na alle bagage te hebben verzameld u belt of Sms uw chauffeur. Onze chauffeur zal u na het opwachten (Kiss en Ride) meteen naar de bestemming vervoeren.

    Ik heb geen bevestiging gehad?

    Indien u geen bevestiging heeft gekrijgen van ons, bel of schrijfetelijk maakt gebruikt van het contact formulier.

    Ik heb geen planning gehad?

    Indien u geen planning heeft gekrijgen van ons, bel of schrijfetelijk maakt gebruikt van het contact formulier. Dan klopt iets niet. Direct na taxivervoer te hebben bestelt hoort u uw reisplannen geemailed te hebben. U kunt via contact pagina contact met us opnemen. Bij het bestellen van een Luchthaven en Cruise Terminal Taxi vanaf huis, moet u rekening houden met twee uur voor de vlucht vertrekt op Schiphol aanwezig te moeten zijn, voor euro.pese vluchten en drie uur voor internationaal. Dus als u hierbij de reistijd optelt plus wat extra marge dan komt u uit op de vertrektijd van huis.

    Hoe kan ik mijn rit annuleren?

    U kunt altijd via telefoon, e-mail of uw planning uw taxirit annuleren. Tot één uur voor vertrek is het mogelijk kosteloos een taxirit te annuleren. Indien een taxi later wordt geannuleerd, bent u in gebrek. Wordt een rit niet geannuleerd voor het vertrek van de chauffeur vanaf zijn standplaats en u bent niet aanwezig op de afgesproken pickup locatie de rit is loos.
    Een rit wordt loos beschouwd wanneer wij geen bericht heeft ontvangen, de passagier niet telefonisch bereikbaar is, en de passagier 15 minuten na het afgesproken tijdstip niet aanwezig is.

    Kan ik mijn dier(en) meenemen?

    Ja, Dieren zijn toegestaan in een taxi.

    Mijn vlucht heeft een vertragen en nu?

    Er kan een speling van 60 minuten vervroeging of vertraging plaatsvinden in uw taxi rit, afhankelijk van een aantal factoren namelijk het weer, verkeer, uitchecken, koffers, Douane, controle etc.
    Na 60 minuten vervroeging of vertraging wordt uw rit automatisch geannuleerd. Optie 1: Een nieuwe ophaaltijd of datum (Zonder extra kosten) wordt met u afgesproken. Optie 2: Annuleren in stand houden (Zonder afgesproken ritprijs te betalen en extra kosten).
    Dus ophaaltijd is afhankelijk.

    Heb ik een privé taxi of een deel taxi?

    Wij biedenn u een privé taxvervoer aan vanaf uw vertrekpunt en tot uw bestemming.

    Hoe kan ik een taxi voor iemand anders bestellen?

    Heel eenvoudig, Taxi aanvraag formulier invullen en eventueel uw opmerkingen.

    Wat is jullie contactadres?

    Postaladres
    GLOBAL MOBILITY (Aro Anders Taxi)
    Kon. Wilhelminaweg
    3958cK Amerongen
    Telefoon: 0900 6666667 (50c/min)
    E-mail:
    KvK-nummer: 30228550
    BTW-identificatienr:
    Naamrekening: Global Mobility
    IBAN: NL43 INGB 0005 9583 44
    Web-site: https://www.aroanders.nl/
    Vergunningnummer: P85325


    Hoe boek ik een VIP(Very Important Person)taxi service?

    Standaard verwachten wij sms of uw beltje na landing aan onze taxichauffeur. U heeft de naam en haar of zijn telefoonnummer zodat u hem of haar kunt terugbellen als u alle bagage heeft. In onze bevestigings-email staat ook een nummer van ons wat u altijd kunt gebruiken als er iets is, zoals een gewijzigd vluchtnummer doorgeven, of om aan te geven dat u bent geland. Wilt u dat wij u opwachten binnen met een naambordje dan is dat tegen een vergoeding ook mogelijk. Er gaat dan een chauffeur staan bij de meetingpoint met een naambordje. De meetingpoint is makkelijk te vinden, u volgt gewoon de bordjes op Schiphol tot u een groot wit/rood geblokte kubussen ziet. of voor een aankomsthal of voor een (Kiss & Fly).

    Onderweg meer mensen ophalen met de taxi, vrienden, familie etc.

    Wilt u onderweg naar of van Luchthaven Cruise Terminal nog meer mensen ophalen dan is dat geen probleem. Tijdens het bestellen kunt u de extra adressen bij de opmerkingen neerzetten, zodat wij de route kunnen berekenen en u een prijsvoorstel kunnen doen.

    Kinderzitjes niet verplicht in taxi

    De taxiwet verplicht het niet om in taxi een kinderzitje te gebruiken. Kinderen kunnen dan ook op schoot of in de heupgordel worden vervoerd. Wij hebben ook kinderzitje en verhohentje op aanvraag.

    Alle overige vragen?

  • Bij ons kunt u zelfs tot op de dag zelf nog een luchthaven of Cruise Terminal bestellen. Wel is het zo dat als u hem eerder besteld het makkelijker voor ons is in te plannen. Voor u zelf is het ook prettiger om niet op het laatste moment de taxi te reserveren omdat u dan al druk genoeg bent met de koffers etc. in te pakken.
  • Wat kost een taxirit per km?
    Wij hanteren als bedrijf de volgende tarieven voor taxi's en taxibusjes
    Taxi 1 t/m 4 personen instaptarief €2,80 - km tarief €2,10 - per min. €0,35
    Bus 1 t/m 7 personen instaptarief €5,80 - km tarief €2,60 - per min. €0,40
  • Zijn we verzekerd?
    Ja, tijdens de reis bent u bij ons verzekerd. Dit geldt zolang u in de taxi zit. Buiten het voertuig geldt uw eigen ziektekosten- en/of reisverzekering.
  • Hoeveel passagiers mogen er in een taxi?
    In een taxi mogen wettelijk gezien 4 personen plus 1 á 2 grote koffers, vervoerd worden exclusief de chauffeur. Alle meerdere personen zijn niet verzekerd en dit levert dus gevaar op voor ons als bedrijf en voor u als klant. Ook kinderen op schoot tellen me als passagier.
    In een busje mogen wettelijk gezien 7 personen vervoer worden exclusief de chauffeur. Ook hier geldt weer dat alle meerdere personen niet verzekerd zijn.
  • Mag ik mijn hond meenemen?
    Huisdieren zijn in principe niet toegestaan in de taxi, tenzij deze in een tas of doos op schoot van de passagier passen. Hulphonden zijn natuurlijk wel toegestaan, ons verzoek is om dit wel van te voren aan te geven, zodat de planning hier met het voertuig rekening mee kan houden.
  • Mag er in de auto's gerookt worden?
    Het antwoord op deze vraag kan kort maar krachtig met NEE beantwoord worden. In alle voertuigen geldt een algemeen rookverbod.
  • Zijn uw chauffeurs opgeleid?
    Al onze chauffeurs zijn opgeleid volgens de wettelijke normen.
  • Ik ben wat verloren in de taxi, hoe kan ik dit terug krijgen?
    U kunt contact opnemen met onze centrale om te vragen of uw voorwerp gevonden is. Houd er rekening mee dat het soms even kan duren voordat een voertuig weer bij de stalling is en uw voorwerp er dan pas uitgehaald kan worden. In overleg met onze centralisten kunt u afspraken over het terugkrijgen van uw voorwerp.